Varje vecka gör Bostadsförvaltning (förvaltaren som föreningen bytte till den 1/1 2024) en rondering hos oss. De skriver en rapport från besöket. Här kommer rapporten för vecka 23.
Info från utförd rondering i fastigheten
- Jag har smörjt en postbox där låset strulade.
- Påbörjat letande på hur man ställer om ljusrelä i garaget så det undre garaget tänder snabbare.
- Annars ser allt bra ut. Och OJ vilket fint garage ni har nu.
Pågående felanmälningar / jourärenden / övrigt
- Tvättmaskinen har fått en ny motor och är nu redo att användas igen.
- Jag har bokat in en rundvandring tillsammans med Johan och Björn som är väldigt duktiga på styr & regler samt VVS om två veckor.
- Det inkommer många felanmälningar på betongavrinningen nu.
- Boenden ifrågasätter varför de ska skicka felanmälan av garantiärenden genom oss då HSB agerar snabbare när de felanmäler själva till HSB.
Tillägg från styrelsen
- Johan och Björn arbetar på Bostadsförvaltning och ska försöka få rätsida på problemen med undercentralen som nämndes i rapporten från vecka 21.
- Ska jag anmäla fel till Bostadsförvaltning eller HSB? Bostadsförvaltning sammanställer alla anmälningar till tvåårs-besiktningen. Går man direkt till HSB, vilket vi har förståelse för att man gör, riskerar ärendet att hamna mellan stolarna och inte komma med i föreningens krav på HSB. Det är därför viktigt att allt felanmäls till Bostadsförvaltning.